Virksomhed lancerer banebrydende bæredygtighedsinitiativ i nye lande og præsenterer en effekt-oversigt
SAN RAMON, Californien, 20. april 2022 –På Jordens dag og enhver anden dag handler CooperVision for at skabe en mere bæredygtig verden. Virksomhedens unikke plastneutralitetsinitiativ er blevet udvidet til at omfatte flere lande i Europa og Latinamerika, ligesom også udvalgte lande i Asien snart vil følge. Fra i dag kan optikere og kontaktlinsebrugere se programmets samlede effekt – takket være deres partnerskab med CooperVision – ved hjælp af den nye plastneutralitetsoversigt, som giver opdaterede oplysninger om, hvor meget plastaffald der er indsamlet i samarbejde med Plastic Bank®.
Sidste år stod CooperVision bag verdens første plastneutrale kontaktlinser ved at støtte Plastic Banks indsamling, behandling og genbrug af plastaffald fra verdenshavene svarende til vægten af den plast, som indgår i udvalgte produkter i Nordamerika og Europa. Efterhånden som programmet har grebet om sig, forventer virksomheden at forhindre, hvad der svarer til næsten 90 millioner plastflasker, i at ende i verdenshavene i 2022.
“For CooperVision drejer plastneutralitet sig om at gøre en meningsfuld, målbar forskel i samarbejde med optikere og brugere. Ved blot at ordinere og bruge vores plastneutrale linser er de med til at skabe positive resultater. Med vores oversigt https://plastic-neutral.coopervision.com/eng kan alle selv se, hvordan disse bidrag hurtigt bliver til noget. Den viser den forbløffende mængde havplast, vi har indsamlet til dato, og de lokalsamfund, vi har hjulpet – ved at samarbejde,” udtaler Simon Seshadri, Senior Vice President, Global Marketing, CooperVision.
Ud over den positive indvirkning på miljøet betyder CooperVisions plastneutralitetsinitiativ, at Plastic Banks indsamlere i næsten 200 kystsamfund har kunnet rense deres byer og landsbyer, samtidig med at de har optjent midler til fornødenheder såsom dagligvarer, brændsel, skolepenge og sygesikring. Oversigten indeholder også et interaktivt kort over de lokalsamfund, som er blevet hjulpet indtil videre.
Som en af de førende producenter af kontaktlinser arbejder CooperVision målrettet på at reducere sit miljømæssige aftryk, og bestræbelserne går videre end plastneutralitet. Virksomheden har leveret gode resultater inden for bæredygtig produktion og drift med fokus på områder, hvor det giver den største effekt. CooperVision har udviklet førsteklasses produktionsprocesser, hvilket har resulteret i prisbelønnede miljøbevarende indsatser i Puerto Rico og eftertragtede bæredygtighedscertificeringer i Puerto Rico, Costa Rica, Spanien og Storbritannien.
# # #
Om CooperVision
CooperVision, en division i CooperCompanies (NYSE: COO), er en af verdens førende producenter af kontaktlinser. Virksomheden fremstiller et komplet sortiment af bløde endags-, 14-dags- og månedslinser med avancerede materialer og optiske teknikker og af førsteklasses formfaste iltgennemtrængelige linser med ortokeratologiske og sklerale design. CooperVision har en lang erfaring med at løse meget vanskelige synsproblemer, f.eks. bygningsfejl, gammelmandssyn, myopi hos børn og meget irregulære hornhinder; og tilbyder den mest komplette portefølje af sfæriske, toriske og multifokale produkter på markedet. Med en kombination af innovative produkter og support til optikere bringer virksomheden et forfriskende markedsperspektiv og skaber mærkbare fordele for optikere og brugere. Du kan finde flere oplysninger på www.coopervision.com.
Om CooperCompanies
CooperCompanies ("Cooper") er en global medicinalvirksomhed, som er noteret på NYSE (NYSE:COO). Cooper opererer gennem to forretningsenheder, CooperVision og CooperSurgical. CooperVision giver et forfriskende perspektiv på øjenpleje og et stort engagement for at udvikle et bredt sortiment af kvalitetsprodukter til kontaktlinsebrugere og levere support til optikere for at udvikle deres forretning. CooperSurgical stræber efter at forbedre sundheden for kvinder, babyer og familier med sit brede sortiment af produkter og tjenester, der har fokus på medicinske apparater samt fertilitet og genomik Virksomheden har hovedsæde i San Ramon, Californien, og Cooper beskæftiger over 12.000 personer og sælger sine produkter i over 100 lande. Få yderligere oplysninger på www.coopercos.com.
Om Plastic Bank
Plastic Bank bidrager til genrejsning af lokalsamfund. Den sociale virksomhed hjælper med at forhindre havplast, samtidig med at livsbetingelserne for de lokale indsamlere forbedres. Plastic Bank skaber etiske recycling-økosystemer i kystsamfund og videreforarbejder materialerne for at sende dem tilbage i den globale produktionsforsyningskæde. Indsamlerne modtager bonusser for det materiale, de indsamler, hvilket hjælper dem med at få råd til grundlæggende familiefornødenheder som f.eks. dagligvarer, brændsel, skolepenge og sygesikring. Plastic Banks Alchemy™ blockchain-platform sikrer hele transaktionen og leverer datavisualiseringer i realtid – hvilket giver transparens, sporbarhed og hurtig skalerbarhed. Det indsamlede materiale genfødes som Social Plastic®, som nemt kan genintegreres i produkter og emballage som en del af en lukket forsyningskæde. Læs mere på plasticbank.com.
Pressekontakt
Kristian Alexandersson, Head of Marketing Nordic
Kalexandersson@coopervision.se