Øg kundefastholdelsen ved at hjælpe nye brugere

De første ugers linseoplevelse er afgørende for en ny linsebruger. Først og fremmest skal deres øjne vænne sig til de nye linser, som de har investeret en del tid og penge i. De skal desuden vænne sig til nye rutiner såsom isætning, udtagning, rengøring og pleje af linserne.

Du hører sikkert ofte fra kunder, at ubehag er den primære årsag til, at de stopper med at bruge kontaktlinser. Mange kilder til ubehag skyldes fejlagtig håndtering og rengøring af linserne, eller at kunden ikke overholder den anvendelsestid, som optikeren har anbefalet.

Derfor har vi lagt nogle ressourcer ud på vores kundewebsted, som kan hjælpe kunderne med at vænne sig til linserne og opbygge sunde og konsekvente rutiner for linsepleje. Henvis kunderne til siden Hjælp til nye kontaktlinsebrugere, hvor de kan finde tydelige og letforståelige tips til, hvordan de sætter linserne i første gang, hvordan linserne rengøres og plejes korrekt, og hvad de skal være opmærksomme på i de første dage som linsebrugere. Her kan de også finde illustrerede vejledninger med trinvise anvisninger og videoklip.

Du kan også downloade og udlevere denne påmindelse om at gå ind på siden "Hjælp til nye kontaktlinsebrugere", hver gang du udskriver en ny recept på kontaktlinser. Kunden kan hænge sedlen op på badeværelsespejlet eller køleskabslågen, hvilket hjælper med at komme ind i vanen med de vigtige rutiner til linsepleje. Vi har skabt denne ressource til dig for at hjælpe dig med at give dine kunder den bedst mulige service.