Opbyg din forretning

CooperVision stræber efter at hjælpe optikere med at drive deres forretning og få den til at vokse.

Opbyg din forretning

De emner, der præsenteres her, hjælper dig med at finjustere dine forretningsfærdigheder og opbygge din virksomhed, samtidig med at du tilbyder kunderne synspleje af høj kvalitet – uanset om det handler om digital markedsføring eller om at holde dit personale motiveret og engageret.

Nøgletal (KPI'er) er specifikke, målbare værdier for, hvad en virksomhed skal præstere. De kan give vigtig viden om virksomheden og vise, hvor der er mulighed for yderligere fremgang.

Forskning fra London Business School viser, at personer, som bruger både briller og kontaktlinser, er op til 80 % mere rentable end personer, som kun bruger briller.

I dag har forbrugerne på markedet for sundhedsydelser flere valgmuligheder end nogensinde. En af de mest afgørende udfordringer for en optiker er derfor at kunne sikre, at de eksisterende kunder fastholdes.

I løbet af de seneste ti år har forbrugernes måde at finde sundhedsløsninger på ændret sig drastisk. Internettet er nu den primære ressource, når det gælder sundhedsrelaterede spørgsmål1. En tredjedel af forbrugerne i USA angiver, at de bruger og stoler på sociale medier, når de skal skaffe oplysninger om sundheds- og sygepleje, symptomer og læger.2

Fordi dynamikken på markedet er under hastig forandring, skal optikere kontinuerligt forny deres virksomhed og påtage sig en dobbeltrolle som leverandør af synspleje og virksomhedsejer.

Hver af livets faser byder på nye synsrelaterede problemer og spørgsmål for kunderne – og nye muligheder for at hjælpe for optikere. Jo mere effektivt en optiker kan guide sine kunder gennem livets forskellige faser, jo mere værdifuld bliver optikeren for kunderne, hvilket også vil gøre dem mere loyale.