januar 01, 2013

Kontaktlinseproducenten CooperVision er gået sammen med Optometry Giving Sight for at skabe bedre livsbetingelser takket være evnen til at se. Det gøres gennem kampagnen ‘One Bright Vision’.

One Bright Visions hovedformål er at udføre 100.000 øjenscreeninger i forbindelse med deres støtte til det omfattende øjensundhedsprogram for børn (i alderen 7-12 år) i Bagamoyo-området i Tanzania. Programmet løber indtil slutningen af 2013 og udføres gennem Optometry Giving Sight via deres udførende samarbejdspartner, The Brien Holden Vision Institute.

Heathcliffe Clash, kommunikationschef for Europa, Mellemøsten & Afrika, udtaler: "Det er vores mål at indsamle €75.000 over en 12-måneders periode med det formål at støtte 100.000 øjensundhedsscreeninger af børn i den tredje verden. CooperVision bidrager med en donation for hver solgte produktpakning inden for Biofinity-produktfamilien, herunder Biofinity, Biofinity toric og Biofinity multifocal."

Som Global Platinum Sponsor for Optometry Giving Sight ønsker CooperVision at støtte deres velgørenhedsinitiativer og skabe opmærksomhed om deres indsats for at forhindre blindhed og nedsat syn som følge af ikke-korrigerede refraktive fejl. CooperVision vil de kommende 18 måneder selv iværksætte forskellige interne og eksterne initiativer for at øge opmærksomheden på og indsamle støtte til sagen.

Donna Power, Optometry Giving Sights regionschef for Europa, siger: "For et barn, der lever i en underprioriteret region i Tanzania, kan adgangen til øjenpleje betyde et liv med muligheder. Dette initiativ vil påvirke så mange mennesker liv, og vi er utroligt taknemmelige over for CooperVision for deres støtte og over for deres kunder, som gennem deres brug af Biofinity-kontaktlinser, vil have en direkte indflydelse på tusindvis af børns liv."

"Vi er begejstrede for partnerskabet med CooperVision, og vi samarbejder om flere initiativer, som vil ændre tilværelsen for mennesker verden over ved at give dem synet tilbage," tilføjer Donna Power.

Optometry Giving Sight har aktiviteter i mange lande, fortrinsvis i den tredje verden – fra Malawi til Mexico; fra Papua Ny Guinea til Peru – og siden 2007 har de været med til at finansiere 57 projekter i 32 lande, som har givet mere end fire millioner mennesker adgang til grundlæggende øjenpleje. Dette er gjort muligt gennem etablering af 100 synscentre og uddannelse af mere end 2.600 lokale personer til at kunne levere øjenpleje på mellemniveau. Hvis du ønsker yderligere information eller ønsker at deltage i CooperVisions One Bright Vision-program, kan du besøge følgende adresse: www.onebrightvision.com