oktober 09, 2013

2013-10-09 – Den internationale kontaktlinseproducent CooperVision er den stolte vinder af prisen Silmo d’Or for sin netop lancerede endagslinse MyDay.

Prisen blev tildelt ved den 20. udgave af ceremonien i Paris torsdag den 26. september 2013. Den er en del af SILMO, den internationale optikermesse og desuden vigtige branchemesse for erhvervsdrivende i optiker-/brillebranchen.

I spidsen for årets arrangement stod den kendte designer Mathieu Lehanneur, som sammen med en ekspertjury uddelte de prestigefyldte priser i otte hovedkategorier, som hædrer kreativitet og innovation.

Prisen "Best Product, Contact Lens Award" er en anerkendelse af de fremskridt, som CooperVision har gjort gennem den succesfulde udvikling af MyDay. Med denne kontaktlinse får både optikere og kunder den optimale balance mellem komfort, håndtering og iltgennemtrængelighed for at sikre en sund linseoplevelse.

MyDay kontaktlinser (stenfilcon A), som blev lanceret rundt om i Europa tidligere i denne måned har en unik kemisk struktur – Smart Silicone™ – som sikrer en effektiv tilførsel af ilt til hornhinden. Eftersom der kræves mindre silikone for at opnå det ønskede niveau af iltgennemtrængelighed, muliggør det effektive silikonenetværk en forøgelse af det hydrofile materiale. Dette medfører en linse med et højere væskeindhold samt en forbedret fugtbarhed og en lavere hydrogellignende modulus med det formål at opnå en blødere og mere behagelig linseoplevelse.

Mark Harty, Vice President, Europe hos CooperVision, sagde i en kommentar til hædringen:

– Vi føler os hædret med tildelingen af prisen Silmo d’Or og synes, at MyDay har fået den anerkendelse, den fortjener. Vi har brugt tid på at udvikle en linseplatform, som opfylder alle krav fra branchen og brugerne, og det er fantastisk, at denne tålmodighed er blevet belønnet. Vi er meget stolte over, at vi har været i stand til at skabe et prisbelønnet produkt, som egner sig perfekt til den aktuelle generation af brugere, som vil opleve alt, hvad verden har at tilbyde, men uden besvær.

Yderligere information om MyDay finder du på:

PRESSEKONTAKT:    Martin Iversen

KONTAKTOPLYSNINGER: maiversen@coopvision.se

Om Silmo d'Or

Silmo d'Or er en innovations- og kreativitetspris med fuld anerkendelse fra optikerbranchen, hvilket er et tegn på erhvervsdrivendes, producenters og optikeres interesse i at skabe en unik kvalitetsmærkning i branchen.

Mere information finder du på: