august 06, 2014

CooperVision kan nu tilbyde verdens mest omfattende sortiment af endagslinser

PLEASANTON, Californien, den 6. august 2014 — Cooper Companies inc. (NYSE: COO) har fuldført købet af Sauflon Pharmaceuticals Limited, producent og distributør af bløde kontaktlinser og rensevæsker. Transaktionen – vurderet til omtrent 1,2 milliarder dollars – giver CooperVision mulighed for at tilbyde det mest omfattende udvalg af endagslinser til optikere og brugere verden over.

“Ved at tilføje Sauflon’s portefølje til vores allerede stærke MyDay® og Proclear® mærker, tilfører vi en stor kontaktlinsefamilie til specifikke brugersegmenter,” sagde Daniel G. McBride, President for CooperVision, Inc. “Denne tilgang til markedet giver mulighed for at tilbyde en endagslinse til ethvert syn og til ethvert budget, hvilket yderligere vil accelerere både vækst og kategorimomentum.”

Det globale marked for endagslinser er vokset med 10 procent – det hurtigst voksende segment blandt bløde kontaktlinser. Clariti® – der nu er en del af CooperVision’s udvalg – er det eneste mærke af endagslinser af silikone hydrogel, der spænder over hele korrigeringsspektret (Sphærisk, torisk & multifokalt) Linjen supplerer CooperVision’s MyDay linser – der nu vil blive lanceret på markeder uden for Europa. Mr. McBride fortsatte, “Købet af Sauflon er endnu et element i vores forpligtelse til at blive den bedste samarbejdspartner for vores kunder rundt om i verden. Dette er større og mere end at levere innovative produkter, tjenester og support. Vores teams udvider for at kunne hjælpe kunderne bedre med at udnytte de nye markedsmuligheder, såsom med overgangen til brug af endagslinser. ”

CooperVision arbejder på at sammenlægge begge virksomheders medarbejdere, processer og pipelines for at opbygge den bedst mulige kunde- og brugeroplevelse. Kunderne skal forsat samarbejde med deres nuværende repræsentanter, supportmedarbejdere og bestillingsordninger fra CooperVision og Sauflon, indtil andet meddeles.

Om Cooper Companies

Cooper Companies, Inc. ("Cooper") er en global virksomhed, der producerer medicinaludstyr og er børsnoteret på NYSE. Euronext (NYSE:COO). Cooper er dedikeret til at være et ”Quality of Life CompanyTM” med fokus på at levere værdi til aktionærerne. Cooper udøver sin virksomhed igennem to forretningsenheder, CooperVision og CooperSurgical. CooperVision har et forfriskende perspektiv på synskorrigering med en forpligtelse til at fremstille en lang række produkter af høj kvalitet til kontaktlinsebrugere og yder målrettet support til praktiserende læger. CooperSurgical har fokus på at levere produkter til klinikker, der arbejder med kvinders sundhed,ved at levere markedsførende produkter og behandlingsmuligheder til forbedring af sundhedsydelserne til kvinder. Med hovedkvarter i Pleasanton, Californien, har Cooper omtrent 9.000 medarbejdere og produkter, der bliver solgt til mere end 100 lande. For yderligere oplysninger besøg venglist www.coopercos.com.

Om CooperVision, Inc.

CooperVision, en afdeling af Cooper Companies, Inc. (NYSE:COO), er en af verdens førende producenter af bløde kontaktlinser. Virksomheden producerer en komplet vifte af endagslinser, to-ugers kontaktlinser og månedslinser, alle i avancerede materialer og optik. CooperVision skal løfte en stærk arv i forhold til at løse selv de sværeste synsudfordringer, såsom astigmatisme og presbyopi og tilbyder den mest komplette samling af sfæriske, toriske og multifokale produkter. Via en kombination af innovative produkter og fokuseret support til læger, bringer virksomheden et forfriskende perspektiv ind på markedet, der skaber reelle fordele for kunder og brugere. For yderligere information besøg www.coopervision.dk.